به وبلاگ گردشگری ترکیه خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات


 

هزینه گردشگری در ترکیه یک دهم ایران

گردشگری - تورگردانان می گویند بعضی روزها اجاره یک ویلا در شمال ایران، 10 برابر اجاره یک سوئیت در هتل 5 ستاره در ترکیه می شود.

امیدسلیمی بنی: گردشگران ایرانی چرا به آنتالیا می روند؟ چرا به ازای هر 130 نفری که از ایران به ترکیه می رود، یک گردشگر ترک به ایران، مسافرت می کند؟ شاید اصلی ترین پاسخ این پرسش را بتوان در یک مقایسه ساده جستجو کرد: قیمت یک شب اقامت در هتلهای ترکیه، به همراه "غذا" و آنچه "تفریحات" خوانده می شود، 80 هزار تومان است، در حالی که یک شب اقامت در ویلاهای شمال ایران، در روزهای پرمشتری، 800 هزار تومان آب می خورد.

از این وضعیت کسی خوشحال نیست. فعالان گردشگری داخلی به حق، عصبانی هستند که چرا نمی توانند مردم را برای گذراندن تعطیلات در ایران، نگه دارند. آنها می گویند مقایسه هزینه اندک مسافرت به خارج از کشور، به خصوص سرزمینهای اطراف ایران، با هزینه گردشگری در وطن، باعث فرار گردشگران شده است.

یک عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران می گوید: " در برخی روزهای تعطیل سال، از جمله تعطیلات نیمه خرداد، افزایش ناگهانی قیمت خدمات سفر مشاهده می شود."

به گفته ناصر مرادی "در چهار روز تعطیلی نیمه‌ خردادماه، قیمت اجاره‌ یک شب ویلاهای شمال به 700 تا 800هزار تومان رسید."

این فعال صنعت گردشگری می گوید: "گرانی نرخ خدمات سفر در داخل کشور چند سالی است ایرانی‌ها را به سفرهای خارجی بیشتر راغب کرده، به طور مثال در گذشته، دبی در تابستان‌ها همیشه جای خالی برای مسافران داشت؛ ولی امسال تابستان بلیت پرواز آن کمیاب شده است و یک جای خالی نیز در پروازهای دبی پیدا نمی‌شود."

 

هزینه هتلهای ترکیه، یک دهم قیمت ایران

در مقایسه با این مبالغ، کشورهای همجوار مانند ترکیه، چه وضعی دارند؟ مدیر بخش ایران‌گردی هلدینگ تخصصی گردشگری ایران می گوید: "در ترکیه با 80هزار تومان می‌توانید یک شب در هتلی 5 ستاره اقامت کنید و اتفاقا این هتل، خدماتی را مانند وعده‌ غذایی کامل و تفریحات نیز عرضه می‌کند."

به گفته امیرحسین جعفری، این در حالی است که میانگین قیمت یک شب اقامت در یک هتل پنج ستاره در شیراز 200هزار تومان است، آن هم بدون شام و طبعا "تفریحات".

اکنون، خیلی جای تعجب نیست، مردم، آنتالیا و دوبی را به جای کرمانشاه و شیراز و همدان به عنوان مقصد گردشگری خود برای تابستان که فصل اصلی گردشگری است انتخاب کنند.

در این بین، تورگردانان، مقداری از این اختلاف قیمت بین مبالغ ایران و همسایگان را متوجه هتلداران می دانند. جعفری، مدیر بخش ایرانگردی گروه تخصصی گردشگری ایران این سئوال را مطرح می کند: "پروازهای خارجی بدون هیچ مشکلی و با قیمت‌های پایین انجام می‌شوند و مردم نیز آن‌ها را ترجیح می‌دهند. چگونه است که هتل‌های کشور‌های دیگر با قیمت‌های ارزان می‌توانند امور خود را بگذرانند؟!"

از این سو، هتلداران می گویند هزینه های بالای هتلداری، آنها را مجبور به افزایش قیمت کرده ولی تورگردانان که راهنمایی مردم را در گردشهای گروهی بر عهده دارند معتقدند چون تعداد هتل‌ها کم است و مردم در هر شرایطی مجبورند از این اماکن استفاده کنند، هتل‌داران با اطمینان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند.

آنها، گاهی هم حق را به هتلداران می دهند. به عنوان مثال، ناصر مرادی از تورگردانان داخلی معتقد است: "وقتی نرخ دلار روزانه افزایش می‌یابد، قیمت مواد غذایی برای یک‌ماه آینده قابل پیش‌بینی نیست و یارانه‌ انرژی‌ نیز حذف شده‌است، باید به هتل‌داران حق داد که قیمت‌های خود را گران کنند؛ اما از سوی دیگر، مسافران چه گناهی کرده‌اند که باید متحمل این گرانی شوند؟"

به اعتقاد او، بررسی قیمت هتل‌های چهار ستاره در کرمانشاه، زنجان و تبریز نشان می‌دهد که نرخ این هتل‌ها با قیمت هتل‌های چهار ستاره‌ی اروپایی که کیفیت بهتری نسبت به هتل‌های ایرانی دارند، تقریبا برابری می‌کند!

در دعوای بین مردم و هتلداران و تورگردانان، مقصر هر کسی که باشد، مردم، راه خود را یافته اند. آنها ترجیح می دهند به جای چک و چانه زدن با هتلداران و تورگردانان، با خرید بلیط تورهای خارجی، هم به گردش و تفریحشان برسند و هم آب و هوایی عوض کنند.

این چنین می شود که مرادی به عنوان یک تورگردان داخلی با حسرت تمام می گوید: "قیمت بلیت پرواز دبی از 180هزار تا 400هزار تومان است و در برخی روزها آن‌قدر استقبال از دبی زیاد است که حتا بلیت 400هزار تومانی آن نیز نایاب می‌شود. تایلند، سواحل جنوبی ترکیه و مالزی هم این شرایطی دارند. برای همین، هرچه پرواز در این مسیرها بگذارند، پر می‌شود."

 

[+] نوشته شده توسط میثم صبوری در شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, در ساعت 18:3 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ میثم صبوری خوش آمدید
آرشيو
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
میثم صبوری
لينكستان
تور استانبول
ترکیه
استانبول
خفن ترین ها...
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گردشگری ترکیه و آدرس gardeshgar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

جازبه های گردشگری کشورهای مختلف
دختر ایرونی
شیطونک موزیک
بهترین و پربار ترین مطالب روز
ایرانیان دانلود
عشقانه ها
دنیای خنده
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , gardeshgar.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com